worklifepartners.dk

5 Tips Til Bedre Fokus Når Du Arbejder!

Skrevet d. 17. January 2020

Går ud og har lidt svært ved at fokusere når du er på jobbet?

Hvis ja, så har vi i dette indlæg nogle gode råd til hvordan du kan øge din fokus og få mere ud af dine arbejdstimer!

Vi går over nogle solide tips som kan hjælpe dig til at have en bedre og mere effektiv arbejdsdag.

5 Tips til bedre fokus på arbejdet!

Husk at disse tips ikke nødvendigvis passer til dig, sørg for at finde ud af hvordan du bedst arbejder, og find den metode der virker bedst til lige præcis dit arbejde.

1. Gør din sværeste opgaver færdige først!

Noget af det mest demotiverende når man arbejder, er svære eller kedelige arbejdsopgaver. Når du starter din arbejdsdag, forsøg så vidt muligt at gøre de opgaver du bryder dig mindst om færdige først, på den måde er resten af din dag mere opløftende, og du vil helt sikkert arbejde mere effektivt.

2. Sluk for dine notifikationer på din mobil

Noget af det mest distraherende og lokkende, er de mange notifikationer vi får på vores smartphones dagen lang.

Det kan være utrolig fristende at tjekke sine notifikationer i arbejdstiden, men hvis ud lægger alt den tid sammen du har brugt på at tjekke disse, vil du nok indse at du har mistet en betydelig mængde arbejdstid.

Sluk istedet for dine notifikationer når du arbejder, og tjek dem evt. I dine pauser i stedet.

3. Tag små pauser!

Om det er et minut hvor du bare kigger væk fra skærmen, eller lægger værktøjet fra dig og bare trækker vejret, eller om det er en lille tur udenfor i den friske luft er små pauser yderst effektive til at give fornyet arbejdsenergi.

Det er vigtigt at give hjernen en tænkepause en gang imellem, og det vil gavne resten af din arbejdsgang da du vil føle dig mere frisk og klar på nye udfordringer!

4. Planlæg din dag

Om du bruger en fysisk kalender, eller en online huskeliste er det at planlægge sin dag noget der giver de fleste ro i sindet.

Hvis du har et arbejde hvor det er muligt at planlægge din arbejdsdag kan du med fordel gøre dette for at få ro i sindet da du ved lige præcis hvilke arbejdsopgaver du skal udføre, og hvornår de skal udføres.

5. Lav interne mål med dig selv

Noget som virker for mange, er at sætte forventninger op til sig selv. Det kan fx være at du har et “væddemål” med dig selv om hvor mange opgaver du skal nå at løse, hvor mange sten du skal lægge eller hvor mange kunder du skal ringe til.

Små delmål er en effektiv måde at arbejde hurtigere og bedre på, og gavner både dig og den virksomhed du arbejder for.

Tak til Bevco

Et stort tak til Bevco for at støtte dette indlæg. Hos Bevco kan du købe diverse drikkevarer som øl, sodavand og luksus spiritus som de populære premium vodka brands Belvedere og Grey Goose.

Husk selvfølgelig at holde dig fra disse fristelser i arbejdstiden, da de er næppe noget der hjælper med produktiviteten!

Næste indlæg
Har du taget en erhvervsuddannelse eller har du været til jobsamtale i en større virksomhed? Så har du højst sandsynlig stiftet bekendtskab med en personlighedstest. En af de mest kendte er DISC. Man kan sige mange ting…
Konsulenter er et vidt begreb, som bruges flittigt i erhvervslivet. Er du i tvivl om, hvad det egentlig betyder? Der er nemlig mange forskellige former for konsulent job. Vi uddyber, hvad en konsulent er. Hvad er en kon…
Vi lever i skrivende stund i en situation, hvor rigtig mange af danskerne arbejder i de hjemlige rammer. Dette lyder måske som en hyggelig adspredning, der kan give lidt mere ro og fordybelse. Dog kan det også give en de…
Den gennemsnitlige dansker bruger rundt regnet en tredjedel af deres dagligdag på arbejdspladsen. Derfor indfører rigtig mange virksomheder nogle sundhedsinitiativer, så man kan få et pusterum fra computeren, og andre st…
Har du hørt udtrykket headhunter, og undret dig over, hvad det er? Kom tvivlen til gode og få svaret i denne artikel. Hvad er en headhunter? En headhunter er en person, der arbejder med at rekruttere kandidater til virk…
Når man er jobsøgende bliver man ofte udsat for at skulle lave IQ-test og en personlighedstest inden man kommer til en eventuel jobsamtale. Vi har kigget nærmere på, hvad en personlighedstest er, hvilke forskellige versi…
Om man vil det eller ej, så er din påklædning enormt vigtig, når du skal til jobsamtale. Det handler i høj grad om at give din potentielle arbejdsgiver et godt førstehåndsindtryk. Ligeledes er det vigtigt at vise, at man…