worklifepartners.dk

Hvordan Bliver Man Forfremmet?

Skrevet d. 18. February 2021
Pixabay

Langt de fleste personer på arbejdsmarkedet vil rigtig gerne forfremmes. Dette betyder som oftest spændende arbejdsopgaver, personlig udvikling, mere i løn og mere ansvar, bare for at nævne et par ting. Problemet er selvfølgelig bare, at det ikke altid er lige nemt at blive forfremmet. Derfor får du her nogle gode tips på vejen til, hvordan man kan optimere sine betingelser for at blive forfremmet.

Hvordan bliver man forfremmet? For at blive forfremmet, så skal du først og fremmest imponere gennem dine præstationer. Herudover skal du typisk gå den ekstra mil, vise overskud, være vellidt blandt kollegaer, og ikke mindst være tydelig omkring sine ambitioner og ønsker til udviklingen internt i organisationen.

Det var selvfølgelig det meget korte svar. Hvad der skal til for at blive forfremmet, afhænger naturligvis meget af den enkelte organisation og leder. Dog er der nogle ting, der som oftest er gode ting at gøre. Dette kunne eksempelvis være:

  • Deltag og vær aktiv i sociale arrangementer.
  • Tag ansvar.
  • Vis overskud, selvom du føler dig presset af arbejdsmængden.
  • Mød altid op velklædt og soigneret.
  • Undgå at gøre dig selv upopulær uden grund.
  • Gå altid et skridt længere end kollegaen.
  • Vær åben for kritik.
  • Vær tydelig om, at du har ambitioner om at avancere.

OBS: dette tekstindlæg er bragt i samarbejde med Perlen Odense. Så kig eventuelt på Livets Træ Smykker hos Perlen Odense. Det årsagen til at Perlen Odense får omtale i dette tekstindlæg.

Næste indlæg
Der er mange måder at få succes på. Især fordi, at der er mange måder at definere succes på. Det kan både være professionelt, personligt, som organisation, med en partner eller noget helt andet. Uanset hvad, så kan du br…
Den bedste arbejdstelefon afhænger meget af den enkeltes profession og daglige opgaver. For en almindelig kontorarbejder vil det være stort set ligegyldigt, hvilken telefon man vælger. Der vil en ganske almindelig Iphone…
Det er endnu ikke afgjort, hvilken arbejdsplads, der er den bedste i 2020. Dette skyldes naturligvis, at 2020 langt fra er ovre, hvorfor “konkurrencen” stadig er i gang. Dog kan vi uden problemer kigge på, hvilken arbejd…
Har du taget en erhvervsuddannelse eller har du været til jobsamtale i en større virksomhed? Så har du højst sandsynlig stiftet bekendtskab med en personlighedstest. En af de mest kendte er DISC. Man kan sige mange ting…
Konsulenter er et vidt begreb, som bruges flittigt i erhvervslivet. Er du i tvivl om, hvad det egentlig betyder? Der er nemlig mange forskellige former for konsulent job. Vi uddyber, hvad en konsulent er. Hvad er en kon…
Vi lever i skrivende stund i en situation, hvor rigtig mange af danskerne arbejder i de hjemlige rammer. Dette lyder måske som en hyggelig adspredning, der kan give lidt mere ro og fordybelse. Dog kan det også give en de…
Den gennemsnitlige dansker bruger rundt regnet en tredjedel af deres dagligdag på arbejdspladsen. Derfor indfører rigtig mange virksomheder nogle sundhedsinitiativer, så man kan få et pusterum fra computeren, og andre st…