worklifepartners.dk

10 Tegn På, At Du Er Desperat Efter Et Job

Skrevet d. 03. February 2020
Canva

Processen med at få et nyt er en besværlig størrelse. Selvom man muligvis er super desperat for at få et job, så er det vigtigt, at man ikke viser det i alt for høj grad. Omvendt skal man naturligvis heller ikke virke ligegyldig over for om man får jobbet eller ej.

1. Du søger flere stillinger, hos det samme firma, på samme tid.

2. Du starter din ansøgning med at understrege, hvor meget du har brug for jobbet.

3. Du medbringer en gammel og ikke-relevant anbefaling fra en tidligere arbejdsgiver, der roser dig til skyerne.

4. Du bruger det meste af jobsamtalen på at fortælle, hvor glad din forhenværende arbejdspladser har været for dig.

5. Du understreger flere gange under samtalen, hvor meget du har brug for jobbet

6. Du sender en opfølgende mail lige efter samtalen, hvor du udtrykker din store forhåbning (Og tydelige desperation).

7. Du sender LinkedIn anmodninger til alle dem, du har mødt i virksomheden, lige efter samtalen.

8. Du sender en mail allerede dagen efter, hvor du vil høre om du har fået jobbet eller ej.

9. Du stopper lige forbi kontoret kort tid efter samtalen, hvor du har medbragt kage

10. Du har ingen krav til den løn, der tilbydes.

Når vi nu har gjort det helt klart, hvilke ting du skal undgå for at virke desperat, så vil vi naturligvis også komme med en række råd til ting, du ikke må gøre til jobsamtalen.

5 ting, du ikke skal gøre til jobsamtalen

  • Undgå at besvare hvert spørgsmål som om du var til eksamen. De leder efter en kapacitet, ikke en elev.
  • Undgå spørgsmål som “Er jeg kvalificeret nok til jobbet?”, “Ser mine chancer gode ud?” og “Er mit svar godt nok?”.
  • Sig aldrig til intervieweren, at du har brug for jobbet
  • Slut aldrig et spørgsmål med “det har jeg ingen erfaring med”. Fokuser mere på, hvilke lignende ting, du har erfaring med.
  • Undgå at gå efter at please intervieweren. Tro på egne evner, og skab interesse omkring dig selv.

Tak til Curvii
Vi siger mange tusinde tak til Curvii for deres støtte i forbindelse med denne artikel. Mangler du en ny og flot BH? Så kan jeg varmt anbefale, at du tager et kig på Curvii.

Næste indlæg
Der er mange måder at få succes på. Især fordi, at der er mange måder at definere succes på. Det kan både være professionelt, personligt, som organisation, med en partner eller noget helt andet. Uanset hvad, så kan du br…
Langt de fleste personer på arbejdsmarkedet vil rigtig gerne forfremmes. Dette betyder som oftest spændende arbejdsopgaver, personlig udvikling, mere i løn og mere ansvar, bare for at nævne et par ting. Problemet er selv…
Den bedste arbejdstelefon afhænger meget af den enkeltes profession og daglige opgaver. For en almindelig kontorarbejder vil det være stort set ligegyldigt, hvilken telefon man vælger. Der vil en ganske almindelig Iphone…
Det er endnu ikke afgjort, hvilken arbejdsplads, der er den bedste i 2020. Dette skyldes naturligvis, at 2020 langt fra er ovre, hvorfor “konkurrencen” stadig er i gang. Dog kan vi uden problemer kigge på, hvilken arbejd…
Har du taget en erhvervsuddannelse eller har du været til jobsamtale i en større virksomhed? Så har du højst sandsynlig stiftet bekendtskab med en personlighedstest. En af de mest kendte er DISC. Man kan sige mange ting…
Konsulenter er et vidt begreb, som bruges flittigt i erhvervslivet. Er du i tvivl om, hvad det egentlig betyder? Der er nemlig mange forskellige former for konsulent job. Vi uddyber, hvad en konsulent er. Hvad er en kon…
Vi lever i skrivende stund i en situation, hvor rigtig mange af danskerne arbejder i de hjemlige rammer. Dette lyder måske som en hyggelig adspredning, der kan give lidt mere ro og fordybelse. Dog kan det også give en de…