worklifepartners.dk

10 Tegn På, At Du Er Desperat Efter Et Job

Skrevet d. 03. February 2020
Canva

Processen med at få et nyt er en besværlig størrelse. Selvom man muligvis er super desperat for at få et job, så er det vigtigt, at man ikke viser det i alt for høj grad. Omvendt skal man naturligvis heller ikke virke ligegyldig over for om man får jobbet eller ej.

1. Du søger flere stillinger, hos det samme firma, på samme tid.

2. Du starter din ansøgning med at understrege, hvor meget du har brug for jobbet.

3. Du medbringer en gammel og ikke-relevant anbefaling fra en tidligere arbejdsgiver, der roser dig til skyerne.

4. Du bruger det meste af jobsamtalen på at fortælle, hvor glad din forhenværende arbejdspladser har været for dig.

5. Du understreger flere gange under samtalen, hvor meget du har brug for jobbet

6. Du sender en opfølgende mail lige efter samtalen, hvor du udtrykker din store forhåbning (Og tydelige desperation).

7. Du sender LinkedIn anmodninger til alle dem, du har mødt i virksomheden, lige efter samtalen.

8. Du sender en mail allerede dagen efter, hvor du vil høre om du har fået jobbet eller ej.

9. Du stopper lige forbi kontoret kort tid efter samtalen, hvor du har medbragt kage

10. Du har ingen krav til den løn, der tilbydes.

Når vi nu har gjort det helt klart, hvilke ting du skal undgå for at virke desperat, så vil vi naturligvis også komme med en række råd til ting, du ikke må gøre til jobsamtalen.

5 ting, du ikke skal gøre til jobsamtalen

  • Undgå at besvare hvert spørgsmål som om du var til eksamen. De leder efter en kapacitet, ikke en elev.
  • Undgå spørgsmål som “Er jeg kvalificeret nok til jobbet?”, “Ser mine chancer gode ud?” og “Er mit svar godt nok?”.
  • Sig aldrig til intervieweren, at du har brug for jobbet
  • Slut aldrig et spørgsmål med “det har jeg ingen erfaring med”. Fokuser mere på, hvilke lignende ting, du har erfaring med.
  • Undgå at gå efter at please intervieweren. Tro på egne evner, og skab interesse omkring dig selv.

Tak til Curvii
Vi siger mange tusinde tak til Curvii for deres støtte i forbindelse med denne artikel. Mangler du en ny og flot BH? Så kan jeg varmt anbefale, at du tager et kig på Curvii.

Næste indlæg
Har du taget en erhvervsuddannelse eller har du været til jobsamtale i en større virksomhed? Så har du højst sandsynlig stiftet bekendtskab med en personlighedstest. En af de mest kendte er DISC. Man kan sige mange ting…
Konsulenter er et vidt begreb, som bruges flittigt i erhvervslivet. Er du i tvivl om, hvad det egentlig betyder? Der er nemlig mange forskellige former for konsulent job. Vi uddyber, hvad en konsulent er. Hvad er en kon…
Vi lever i skrivende stund i en situation, hvor rigtig mange af danskerne arbejder i de hjemlige rammer. Dette lyder måske som en hyggelig adspredning, der kan give lidt mere ro og fordybelse. Dog kan det også give en de…
Den gennemsnitlige dansker bruger rundt regnet en tredjedel af deres dagligdag på arbejdspladsen. Derfor indfører rigtig mange virksomheder nogle sundhedsinitiativer, så man kan få et pusterum fra computeren, og andre st…
Har du hørt udtrykket headhunter, og undret dig over, hvad det er? Kom tvivlen til gode og få svaret i denne artikel. Hvad er en headhunter? En headhunter er en person, der arbejder med at rekruttere kandidater til virk…
Når man er jobsøgende bliver man ofte udsat for at skulle lave IQ-test og en personlighedstest inden man kommer til en eventuel jobsamtale. Vi har kigget nærmere på, hvad en personlighedstest er, hvilke forskellige versi…
Om man vil det eller ej, så er din påklædning enormt vigtig, når du skal til jobsamtale. Det handler i høj grad om at give din potentielle arbejdsgiver et godt førstehåndsindtryk. Ligeledes er det vigtigt at vise, at man…